Donatiile sunt binevenite mai ales atunci cand suplinesc ceea ce ar trebuie sa faca altcineva decat populatia.
Donatiile sunt bune chiar si atunci cand sunt facute pentru ca donatorul sa fie ridicat in slavi fie si pentru putin timp.
Imaginea conteaza si mai ales conteaza sa arati ca esti acolo, ca empatizezi cu ceea ce se intampla, sa arati ca-ti pasa chiar daca nu-ti pasa.
Celor care raspund chemarilor doar cand situatia o cere si care din punct de vedere al marketingului + PR au toate premisele sa faca asa, le propun urmatorul scenariu.
Presupunem ca trebuie sa stopam si sa vindecam pacientii care au contactat un neurovirus degenerativ, infectie asimptomatica, perioada de incubatie 24-xx ore, cu efecte degenerative la nivelul CNS.
In aceasta sumbra ipoteza ce faceti cu donatiile? Intreb altfel: Cine mai apuca sa doneze cand toti infectati devin zombi?
Sper sa intelegeti de aici ca odata ce nu exista un mecanism de identificare rapida si protectie suntem intr-un posibil pericol.
Mai sunt oameni prin tara asta care se straduiesc sa gaseasca tehnologii care pot ajuta si salva omenirea. N-am auzit de vre-un institut sau universitate sa furnizeze o mare descoperire in ultimii ani, afara doar de rahaturile normale care sa justifice banii unora care dealtfel ar crapa de foame.
Ce-ar fi daca am renunta la gandirea corporatista, la limbajul fad si gandirea liniara? Poate ca am face fata cu mult mai bine problemelor, poate ca ati descoperi ca mai sunt romani care pot sa gaseasca solutii acolo unde altii isi prind urechile.
Si aici n-ar costa mult, doar cat cateva zile de concediu ale unui CEO care acum doneaza zeci si sute de mii de eur ca sa fie pe valul salvarii.
Constantin Costescu
29 Martie 2020